21 Nisan 2016 Perşembe

Yardımcı Güç Ünitesi

YARDIMCI GÜÇ ÜNİTESİ (APU)

APU, ingilizceden kısaltma olan Auxiliary Power Unit teriminin baş harflerinden oluşmaktadır.

APU bazı uçaklarda farklı konumlanabilmekle beraber genellikle uçakların kuyruk kısımlarında bulunmaktadır. Bir nevi küçük motor denebilecek olan APU’lar uçağın motoru için gerekli olan basınçlı havayı sağlamaktadırlar. Uçak için temiz hava teminini sağlamakta ve ek olarak uçakların motorlarındaki jeneratörler arızalandığında elektrik üretiminde bulunabilmektedir.

APU'nun kullanım amaçları şu şeklide sıralanabilir: 

1.      Uçağın motorunun çalıştırılabilmesi için gerekli olan ilk elektrik sağlanması.

2.      Uçuş esnasında uçağa elektrik sağlayan motorlarına bağlı elektrik jeneratörlerinin arızalanması durumunda, uçak için gerekli olan azami elektrik enerjisinin sağlanması.

3.      Jet motorlarının çalışması daha doğrusu ilk hareketi alabilmeleri için basınçlı hava akımına gereksinimleri vardır. İşte APU'lar bu basınçlı havayı yaratarak uçak motorunun çalışmasını sağlarlar. APU'nun olmadığı ya da arızalı olduğu durumlarda jet motorunu çalıştırabilmek için mutlaka, gerekli basınçlı havayı sağlayacak başka bir araç bulunur ve bu araç kullanılarak motor çalıştırılır.

APU'nun bölümlerine bakıcak olursak ;

·        Yakıt Kısmı , APU devrini sabit tutan kısımdır.
·        Yağlama Kısmı , Sürtünmeyi azaltmak için gerekli  olan bölümdür.
·        Hava Kısmı , Kompresörlerden alınan havanın kabine iletildiği bölümdür.
·        Soğutma Kısmı , APU’nun soğutulmasından sorumlu olan kısımdır.
·        Ateşleme Kısmı , Bujilerin ateşlenmesini sağlayan bölümdür.
·        Gösterge Kısmı , APU bilgilerinin kokpitten okunmasını sağlayan bölümdür.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder