13 Nisan 2016 Çarşamba

HAVA TRAFİK KONTROL MEKANİZMASI

HAVA TRAFİK KONTROL MEKANİZMASI


Tüm uçaklar ülkeler arası ve ülke içindeki koordinasyonların işleyişiyle güvenli bir şekilde hizmet alıyor. Bu hizmet ise Türkiye’deki havalimanlarının işletilmesi ile Türkiye hava sahası trafiğinin düzenlenmesi görevini üstenen Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü personeli Hava Trafik Kontrolörleri tarafından veriliyor.


Temel Üniteler

Öncelikle bilinmesi gerekir ki ülkemiz hava sahası iki ana FIR’dan oluşmaktadır. İstanbul ve Ankara. Her iki sahanın kendi içinde alt sektörleri vardır. Böylece iş yükü bölünerek hava trafik kontrolörlerinin sorumluluk sınırları daraltılır ve risk faktörü azaltılır.
Hem uçaklar arasındaki hem de manevra sahasındaki uçakların o sahadaki manialarla çarpışmalarını önlemek , düzenli bir trafik akışını sürdürmek ve hızlandırmak , uçuşların emniyetli ve etkin bir biçimde yürütülmesi için gerekli olan koşulların sağlanması Hava Trafik Hizmetlerinin amaçlarıdır.



Hava Trafik Kontrol 3 bölüme ayrılmıştır.
1) Meydan Kontrol
2)Yaklaşma Kontrol
3)Saha Kontrol

Bir uçak öncelikle Kule olarak bilinen Meydan Kontrol Ünitesi ile iletişime geçer. Hizmet uçağın müsaade alarak gideceği  meydan için motor çalıştırmasıyla başlamaktadır.

Yaklaşma Kontrol Ünitesi bir meydana iniş yapan veya bu meydanlardan kalkış yapan uçakları kapsamaktadır. Uçağın alçalma ve yükselme aşamaları da bu birime dahildir.


Saha Kontrol Ünitesi kendi bölgelerinde ki trafiklere düz uçuş yapılan alçalma ve tırmanma aşamasının kontrol edildiği birimdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder