HAVA TRAFİK KONTROL
MEKANİZMASI
Tüm
uçaklar ülkeler arası ve ülke içindeki koordinasyonların işleyişiyle güvenli
bir şekilde hizmet alıyor. Bu hizmet ise Türkiye’deki havalimanlarının
işletilmesi ile Türkiye hava sahası trafiğinin düzenlenmesi görevini üstenen Devlet Hava Meydanları İşletmesi
Genel Müdürlüğü personeli Hava
Trafik Kontrolörleri tarafından veriliyor.
Temel Üniteler
Öncelikle
bilinmesi gerekir ki ülkemiz hava sahası iki ana FIR’dan oluşmaktadır. İstanbul
ve Ankara. Her iki sahanın kendi içinde alt sektörleri vardır. Böylece iş yükü
bölünerek hava trafik kontrolörlerinin sorumluluk sınırları daraltılır ve risk
faktörü azaltılır.
Hem
uçaklar arasındaki hem de manevra sahasındaki uçakların o sahadaki manialarla
çarpışmalarını önlemek , düzenli bir trafik akışını sürdürmek ve hızlandırmak ,
uçuşların emniyetli ve etkin bir biçimde yürütülmesi için gerekli olan
koşulların sağlanması Hava Trafik Hizmetlerinin amaçlarıdır.
Hava
Trafik Kontrol 3 bölüme ayrılmıştır.
1)
Meydan Kontrol
2)Yaklaşma
Kontrol
3)Saha
Kontrol
Bir
uçak öncelikle Kule olarak bilinen Meydan
Kontrol Ünitesi ile iletişime geçer. Hizmet uçağın müsaade alarak
gideceği meydan için motor
çalıştırmasıyla başlamaktadır.
Yaklaşma Kontrol Ünitesi bir meydana iniş yapan veya bu
meydanlardan kalkış yapan uçakları kapsamaktadır. Uçağın alçalma ve yükselme
aşamaları da bu birime dahildir.
Saha Kontrol Ünitesi kendi bölgelerinde ki trafiklere
düz uçuş yapılan alçalma ve tırmanma aşamasının kontrol edildiği birimdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder