17 Nisan 2016 Pazar

eTAXİ

eTAXİ

Uçağı motor itkisinden bağımsız bir şekilde pist üzerinde ilerletme (Taxi yapma) fikri yenii bir düşünce olmakla beraber ilk uygulama Aerospatiale tasarım ofisinin yaptığı motorize tekerlekle otonom taxi çalışmasıydı (1977). Günümüzde uçağın taxi yapması yani pistte ilerlemesi motor itki gücünü kullanmasıyla gerçekleşiyor. Çift motorlu uçaklarda, taxi yaparken operasyonel durumlara ve işletmeci firmanın prensiplerine göre bir veya iki motor kullanılabiliyor.

eTaxi sistemi ;

Tüm motorlar durduğunda hem kalkıştan önce hem de indikten sonra ilerleme kabiliyeti ,
            Otonom donanım ile araçsız pushback imkanı sağlayacak.



Pushback Operasyon

Geriye operasyon, kullanıcılara eTaxi sisteminin anahtar özelliği olarak sunuluyor. Pilot, kokpitten uçağın geriye doğru kontrolünü, kokpite yerleşik bir cihazla maksimum 3 knotta sağlayabiliyor.

eTaxi Sisteminin Faydaları ;

  • ·         Yer emisyonlarında azalma
  • ·         Gürültüde azalma
  • ·         Yer işletme giderlerinde azalma
  • ·         Zaman tasarrufu
  • ·         Potansiyel fren aşınmasında azalma
  • ·         Daha düşük yabancı madde hasarı
  • ·         Yer ekibi için daha fazla emniyet
  • ·         Yüksek manevra hassasiyeti



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder