eTAXİ
Uçağı
motor itkisinden bağımsız bir şekilde pist üzerinde ilerletme (Taxi yapma)
fikri yenii bir düşünce olmakla beraber ilk uygulama Aerospatiale tasarım
ofisinin yaptığı motorize tekerlekle otonom taxi çalışmasıydı (1977). Günümüzde
uçağın taxi yapması yani pistte ilerlemesi motor itki gücünü kullanmasıyla
gerçekleşiyor. Çift motorlu uçaklarda, taxi yaparken operasyonel durumlara ve
işletmeci firmanın prensiplerine göre bir veya iki motor kullanılabiliyor.
eTaxi sistemi ;
Tüm
motorlar durduğunda hem kalkıştan önce hem de indikten sonra ilerleme
kabiliyeti ,
Pushback Operasyon
Geriye
operasyon, kullanıcılara eTaxi sisteminin anahtar özelliği olarak sunuluyor.
Pilot, kokpitten uçağın geriye doğru kontrolünü, kokpite yerleşik bir cihazla
maksimum 3 knotta sağlayabiliyor.
eTaxi
Sisteminin Faydaları
;
- · Yer emisyonlarında azalma
- · Gürültüde azalma
- · Yer işletme giderlerinde azalma
- · Zaman tasarrufu
- · Potansiyel fren aşınmasında azalma
- · Daha düşük yabancı madde hasarı
- · Yer ekibi için daha fazla emniyet
- · Yüksek manevra hassasiyeti
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder